Det gode skole-hjem-samarbejde

Få gode råd og tips til, hvordan man med et godt skole-hjem-samarbejde sikrer en gensidig dialog til gavn for barnet.

Når et barn har en længerevarende sygdom, bliver det endnu vigtigere, at skole-hjem-samarbejdet fungerer optimalt og at der er en god dialog mellem skolen og forældrene. Barnet er i centrum for skole-hjem-samarbejdet, og alle parter ønsker, at barnet skal trives.

Men af og til har lærere og forældre forskellige syn på, hvordan barnet trives bedst, og hvordan man bedst får et skole-hjem-samarbejde til at fungere.

Forventningsafstemning mellem skole og hjem samt en ordentlig handleplan, som omhandler barnets sygdomsforløb og skolegang, er afgørende for at få barnets hverdag til at fungere bedst muligt. Se video, hvor lærer Anna Schram fortæller, hvorfor det netop er vigtigt med god dialog, når en elev er kronisk syg.

Skole for mig har lavet denne temapublikation om det gode skole-hjem-samarbejde. Publikationen indeholder konkrete råd og tips til, hvordan man sikrer en god, gensidig dialog til gavn for barnet.

Læs publikationen her.

Dato